برنامه تازه واردین/ ساختار تلفیقی انگلیسی Newcomers /SEI

والدین یا سرپرستان می توانند برنامه فراگیری زبان انگلیسی که به بهترین وجه مناسب فرزندشان می باشد را انتخاب کنند. برنامه های فراگیری زبان، برنامه های آموزشی هستند که برای اطمینان از اینکه یادگیری زبان انگلیسی تا حد امکان سریع و موثر انجام می شود، طراحی شده اند.  آنها بر اساس استاندارد های آموزشی ایالتی، شامل استانداردهای توسعه زبان انگلیسی (ELD)، به زبان آموزان انگلیسی آموزش می دهند.  سازمان آموزش و پرورش منطقه ارواین دو برنامه تازه واردین و ساختار تلفیقی آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهد.

مدارسی که در آنها والدین یا سرپرستان 30 دانش آموز یا بیشتر در هر مدرسه یا والدین یا سرپرستان 20 دانش آموز یا بیشتر در هر پایه تحصیلی تقاضای ارائه ی برنامه ی فراگیری زبان که برای آموزش زبان طراحی شده اند، را بکنند، باید چنین برنامه ای تا حد امکان ارائه شود.

برنامه تازه واردین - Newcomers Program 

برنامه آموزش زبان برای فراگیران نوآموز که تقریبا تمام آموزش  کلاس به زبان انگلیسی ارائه می شود، اما با ارائه پشتیبانی قابل توجه در همه برنامه های درسی و ارائه ها.  دانش آموزان  آموزشِ مختص  Designated ELD را دریافت کرده و به محتوای دروس علمی در پایه تحصیلی شان نیز از طریق آموزش یکپارچه تلفیقی Integrated ELD دسترسی خواهند داشت.

  • برنامه آموزشی توصیه شده برای دانش آموزانی که سطح زبان انگلیسی شان در حال پدیدار شدن (Emerging) همانطوریکه توسط ارزیابی های زبان انگلیسی کالیفرنیا (ELPAC) تعیین شده است، می باشد .
  • مطالب درسی با استانداردهای ادبیات زبان انگلیسی کالیفرینا CA (ELA)، تاریخ/مطالعات اجتماعی، ریاضیات و علوم مطابقت دارد.
  • دانش آموزان از طریق آموزش توسعه زبان یکپارچه و تعیین شده بر اساس استانداردهای CA ELD پشتیبانی قابل توجهی دریافت می کنند.
  • از استراتژی های متنوع و مطالب آموزشی مخصوص جهت تسهیل درک مفاهیم، فراگیری زبان و توسعه مهارتهای سواد آموزی استفاده می شود.
  • کلاس درس ممکن است از زبان آموزان در پایه درسی و سطوح سنی مختلفی که سطح تبحر زبان انگلیسی شان در یک سطح است، تشکیل شده باشد. 
  • هنگامی که دانش آموزان به سطح مناسبی از مهارت انگلیسی بر اساس معیارهای خروج تعیین شده دست یافتند، آنها به برنامه آموزشی عادی در مدارس محلی خود منتقل می شوند.
  • مشارکت دراین برنامه معمولا یک سال تحصیلی می باشد اما می تواند براساس پیشرفت دانش آموز در جهت کسب سطح مهارت انگلیسی مورد نیاز جهت خروج از برنامه تغییر کند.

ساختار تلفیقی زبان - STRUctured english immersion (sei)

برنامه آموزش زبان که تقریبا تمام آموزش کلاسی به زبان انگلیسی ارائه می شود، اما با برنامه درسی و آموزش مختص برای دانش آموزانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند طراحی شده است.  حداقل، به دانش آموزان آموزشِ مختص  Designated ELD ارائه شده و از طریق آموزش یکپارچه تلفیقی Integrated ELD به محتوای دروس علمی در پایه تحصیلی شان دسترسی خواهند داشت.

  • محتوای درسی سطح پایه به شیوه ای ارائه می شود که برای همه زبان آموزان قابل دسترسی باشد.
  • دانش آموزان از حمایت آموزشی مناسب (قابل توجه، متوسط یا سبک) برخوردار می شوند تا بتوانند به محتوای سطح پایه دسترسی داشته و به تبحر در استانداردهای پایه درسی برسند.
  • مطالب درسی با استانداردهای ادبیات زبان انگلیسی کالیفرینا CA (ELA)، تاریخ/مطالعات اجتماعی، ریاضیات و علوم مطابقت دارد.
  • از استراتژی های متنوع و مطالب آموزشی مخصوص جهت تسهیل در ک مفاهیم، فراگیری زبان و توسعه مهارتهای سواد آموزی استفاده می شود.

بازگشت به صفحه اصلی